Mitt CV

Kort sammanfattning

(mer detaljerad och kronologisk finns längre ner)


Arbetserfarenhet

  • Marknadskoordinator (deltid) (2020-pågående)
  • Mammaledig och lärare IMS (deltid) (2020)
  • Projektledning för digitaliseringen av SFI (2018-2019)
  • Lärare inom SFI med yrkesinriktning (2016-2019)
  • Webdesign (2014-pågående)
  • Grafisk design för webb och tryck (2010-pågående)
  • Projektledning dansshower (2011-2013)
  • Social media manager inom e-handel (2018)

Meriterande

  • Marknadsförare och sponsoransvarig (2016-2021)
  • Eventkoordinator och projektledare för en Startup organisation (2018-2019)
  • Public Relations för välgörenhetsorganisation (2018-2019)
  • Assisterande omvärldsanalytiker på reklambyrå (2015)
  • Eventansvarig på universitetsmässa (2014-2015)
  • Dansledare för barn, ungdomar och vuxna (2007-pågående)

Utbildning

(Vill säga att jag ständigt uppdaterar mig inom mitt yrkesområde och håller koll på trenderna.)

Strategisk kommunikation med digital inriktning (kandiatexamen). Campus Helsingborg (år 2013-2016)

Media management (påbörjat program). Linnéuniversitetet (år 2012-2013)

Webdesign (kurs). Campus Helsingborg (år 2012)

Visuell- kommunikation psykologi och tillämpning (kurs). Campus Helsingborg (år 2010)


Teknikkunskap

Projektplanering

Asana

Marknadsföring

Mailchimp

Instagram shop

Instagram ads

Facebook shop

Google Analytics

Hootsuite

Ordbehandlingsprogram

Word

Open Office

Presentationsprogram:

Powerpoint

Prezi

Google Sheets

Adobe creative suit: 

Photoshop

Premier Pro

InDesign

Illustrator

Dreamweaver

(lite) After Effects

Film övriga program: 

AVID

iMovie

Radio/ljud: 

Digas

Audacity

Webbdesign: 

WordPress

n.nu

one.com

Kodning för hand med html


Körkort

Jag har körkort B.


Språkkunskaper

Svenska – Flytande i både skrift och tal

Engelska – Flytande i både skrift och tal

Finska – har 15hp i Finska

(Tyska – Kan förstå enklare meningar i tal och skrift)

(Nederländska – Kan förstå enklare meningar i tal och skrift)


Referenslista

Marie Kristiansson, delägare Joma Reklam (läs mer här), 070 993 22 05

Anna Jansson, grundare Julklappshjälpen Örkelljunga, kund till mig (läs mer här), 076 – 886 84 76

Kristina Milotic, chef Jensen Education (Läs mer här), 070 995 06 57

Jeremie Poirier, grundare #growhbg och CEO för Malmö Startups, 073 371 01 27

Sandra Jönsson, projektledare Agoradagen, (läs mer här), sandra.jonsson.91@gmail.com, 070 494 62 27

Gunilla Ludvigsson, ägare go4life, kund till mig (läs mer här), 070 – 396 36 77

Timo Lordhem, Team Lordhems ägare, kund till mig (läs mer här)076 891 35 86

David Kerac, kund till mig (läs mer här), gjorde hans logotyp: davidkerac@gmail.com

Maria Emanuelsson, Salong Änglahårs ägare, kund till mig (läs mer här)070 743 98 10


Mer detaljerat CV: 

Anställningar

Marknadskoordinator, Clear Defend (2020 – deltid)

År 2020 startade företaget Clear Defend. Jag var med och hjälpte till att bygga upp konceptet kring marknadsföring, grafisk profil och satte upp en enklare webbshop. Företaget använder Quickbutiks enklaste prenumeration så jag har inte så stor möjlighet att påverka designen i större utsträckning. Idag hjälper jag företaget med sociala medier, nyhetsbrev och säljer in företagets koncept till återförsäljare.

Obehörig gymnasielärare, Örkelljunga gymnasium (2019-2021)

Under min tid som mammaledig började jag jobba 50% som obehörig lärare på IM programmet i Örkelljunga. IM är det program som hjälper elever som behöver komplettera ett eller flera ämnen från högstadiet. Jag jobbade som samhälls-, svenska- och religionslärare.

Projektledare för digitaliseringen av SFI, JENSEN education. (2018-2019)

För att kunna hjälpa fler att lära sig svenska snabbt behöver SFI digitaliseras mer (personlig åsikt), därför blev jag superglad när jag blev tillfrågad att leda projektet Campus SFI. Som medlare mellan lärare, chefer och elever byggde vi upp en digital plattform för lektioner, tester och resultatsammanfattning. Projektet pågick i cirka ett år.

Social media manager, Caupo. (2018)

Jobbade med sociala medier, uppdatering av nyheter och intervju med kunder som denna konsultbyrå inom e-handel hade. Caupo jobbar med Magento 2, PIM-system och CMS system. Jag fick skriva blogginlägg om detta.

Kommunikatör och jobbcoach, JENSEN education. (2017-2018)

Efter ett år på JENSEN education tyckte min chef att jag skulle utveckla inte bara ett, utan två nya områden i verksamheten och anställde mig på heltid. De områden jag fick ansvar för var: JENSEN work (jobbcoachning) och JENSEN SVA GRUV (Svenska som andraspråk). Jag skapade rutiner för båda verksamhetsgrenarna och utvecklade mina idéer efter hand. SVA klassen har fått gott rykte och vi får fler och fler elever varje dag och vår jobbcoachning fortsätter göra stor skillnad i deltagarnas liv och jobbsökarprojekt. Jag arbetar nu även med JENSEN works sociala medier och hjälper SFI verksamheten med olika kommunikativa uppdrag.

Webmanager, grafiker, re-tailassistant. JOMA Reklam. (2016-2017)

Efter avslutat uppdrag för denna kund ville de anställa mig. Jag arbetade med deras hemsida, skapade logotyper, tryckte arbetskläder och inredde butiken. Jag har, under tiden där, lärt mig en hel del om kundkontakt och hur man tänker hela vägen från design och grafisk kommunikation. Att inreda butiken har även gett mig nya perspektiv på hur olika produkter kan framställas på olika sätt och hur viktigt det är att göra reklam för de olika produkterna regelbundet.

SFI-språkutbildare. Jenseneducation. (2016-2017)

Under 2016 och 2017 arbetade jag som språkutbildare för grupp D. Jag planerade mina egna lektioner, gjorde uppgifter samt veckoplanering till både distanselever och undervisning i klassrum. Det var mycket arbete men var också väldigt givande. Jag fick tänka ut snabba svar på komplicerade frågor, tänka långsiktigt, arbeta med administration och kommunikation över kulturgränser. Jag har fått lära mig mycket om olika kulturer, vilka behov nysvenska personer med olika bakgrund har och vad som kan ses som relevant samhällsinformation för den som är ny i detta land.

Webbdesigner, grafiker, kommunikationskonsult (2014-2016)

Jag hjälpte företag att skapa grafiska profiler och hemsidor, jobba med den interna kommunikationen samt gav dem tips och råd på hur de skulle nå ut till sin målgrupp. Efter hand har ordet spridit sig ytterligare och jag har fått göra flera projekt både betalt och pro bono. Vill du läsa mer om de olika uppdragen vänligen besök fliken portfolio.


Meriterande

Eventkoordinator och projektledare. #growhbg (år 2017 – 2018)

Jag har arbetat pro-bono med startup initiativet #growhbg som är en del av Malmö Startups. Vårt mål var att skapa ett starkt nätverk för Startups i Helsingborgsområdet med omnejd. Som eventkoordinator bokade jag events, planerade, markandsförde och nätverkade. Dessa event kunde vara av olika slag men de hade alla inriktningen mot att startup-företag skulle få möjligheten att träffa investerare, jurister, fotografer, andra nystartade företag etc. för att utvidga sitt nätverk. Eventen marknadsförde jag främst via Facebook och deltagarna fick registrera sig via Eventbrite. Jag skapade även en grafisk profil till marknadsföringen för #growhbg.

Assisterande omvärldsanalytiker. Market Navigators. (år 2015) 

Arbetsuppgifterna innebar bland annat att kartlägga olika omvärldstrender som kunde vara relevanta för större bolag. Jag sökte i databaser, transkriberade intervjuer, skapade presentationsmaterial, sammanställde stora mängder information etc. Detta gjorde jag under min praktik som ingick i min kandidatutbildning. De erfarenheter jag fick från detta innefattade inblick i hur analys och omvärldsbevakning sker i arbetslivet, vilka olika delar som kan innefattas i en kommunikationsstrategi, hur större bolag kommunicerar med en byrå och vice versa.

Eventansvarig. Agoradagen (år 2014-2015)

Tillsammans med en kollega så planerade och anordnade vi Agoradagens After Work. Agora- dagen är en arbets- och studentmässa på Campus Helsingborg där studenter får träffa företag, gå på seminarium, få karriärscoaching etc. Vi ansvarade för lokal, underhållning, teknik, musik och meny.

Dansledare. (år 2007-pågående)

Vi brukar ha flera uppträdanden om året och vi har även dansat i Ungern, Tyskland och på olika platser i Sverige. Det är främst ungdomar och vuxna som är med i gruppen. Genom att koreografera, skapa scheman, planera, lära ut danser och stötta andra i sin kreativitet har jag lärt mig en hel del om hur det är att jobba med olika människor.


Utbildning

Strategisk kommunikation (kandiatexamen). Campus Helsingborg (år 2013-2016)

Jag har en Filosofie kandidatexamen inom Strategisk kommunikation med inriktning digitala medier. Utbildningen har innefattat de flesta aspekter inom strategisk kommunikation ex: digital utformning, design och strategi, informationshantering, risk-, kris- och ekonomisk kommunikation.

Media- och kommunikationskunskap. Linnéuniversitetet (år 2012-2013)

Utbildningen innefattade såväl praktiska som teoretiska kurser inom film, radio, tryck, webb samt retorik. Kurserna var baserade på praktik och jag har lärt mig att jobba med dessa medier på en professionell nivå.

Webdesign (kurs). Campus Helsingborg (år 2012)

I denna kurs lärde jag mig grunderna i webbdesign (som jag utvecklade året senare) samt hur man når nya användare vid webben.

Visuell- kommunikation psykologi och tillämpning (kurs). Campus Helsingborg (år 2010)

Kursen lärde mig hur vi psykologiskt uppfattar bilder och mönster; hur vi människor försöker skapa mening i allting. Jag fick även lära mig hur kulturella skillnader påverkar oss på olika sätt och hur man kan kommunicera över kulturgränserna.

Fina ord från personer jag har arbetat med:

Jag har under mina år som copwriter och creative director haft många tiotal praktikanter och fadderelever från Berghs, Beckmans och Forsbergs reklamskolor i Stockholm. Rebecka står ut som en orädd, intensiv och kunskapstörstande person. Hon har bidragit med egna tankar och aldrig varit rädd att formulera dess och göra dem del av diskussioner och arbetsprocesser. (…) Alla medarbetare jag pratar med här på Market Navigators uttrycker stor uppskattning över Rebeckas tid. Hon har haft hands-on uppgifter som hon klarat galant och hon har med sitt akademiska perspektiv bidragit med alternativa tankar och idéer. Det som varit utmärkande är att hon aldrig varit rädd att framföra dessa och det har uppskattats.

– Mikael Hjärtsjö, copywriter Market Navigators

Rebecka har haft ett bra engagemang under projektet. Hon har arbetat på ett strukturerat och välgjort vis. Hon har strävat för att nå ett så bra resultat som möjligt, även något som hon uppnådde. Rebecka har ett kreativt sinne och visuellt öga samt goda kunskaper digital layout, något som var mycket positivt som eventansvarig och projektmedarbetare. Hon planerade sitt arbete väl, något som resulterade i att arbetet blev gjort i tid. Jag rekommenderar Rebecka och vet att hennes kunskaper gör nytta.

– Sandra Jönsson, projektledare Agoradagen 2015

Jag är mycket nöjd med min nya sida. Samarbetet med Rebecka flöt på bra. Hon har förmåga att lyssna och förstå vad man vill och kan även komma med egna relevanta förslag. Om någon funderar på en web-sida, kan jag verkligen rekommendera Rebecka“.

– Lennart Perlenhem, kund

“Jag är supernöjd med min nya logga. Den speglar mig och salongen. Samarbetet med skaparen var professionellt och tillmötesgående.”

– Maria Emanuelsson, kund

Jag blev väldigt nöjd med den personliga prägeln på hemsidan! Rebecka gav tips och idéer, men var samtidigt mycket noga med att belysa och lyfta fram mina tankar och visioner kring företagets syfte och målsättning. Jag tycker vi lyckades!! ?

– Gunilla Ludvigsson, kund

Rebeckas hjälp till profilering och enhetlig design har lyft företagets image. Det har genererat nya kunder men framför allt att företaget har blivit mer känt och känns mer homogent i sina PR kampanjer. Hennes input har även gett oss ett nytt sätt att tänka och bli mer medvetna om styrkan i en enhetlig stil o färgskala.

– Timo Lordhem, kund

“När ett nytt projekt ska sjösättas på Jensen SFI i Helsingborg kommer Rebecka först med genomtänkta förslag hur vi kan göra. Hon har lätt att få andra (lärare, admin och rektor) med sig och tar ansvar för sina egna ideer. Strukturerad, organiserad, inspirerande och med mycket glimt i ögat – en medarbetare som man hoppas behålla länge!”

– Kristina Milotic, rektor Jensen Education

Tillbaka till startsidan.