Uppdrag: logga, utbilda personalen i kundservice
Typ av organisation: Café
Hemsida: Ingen.
Café Bönan
Café Bönan är ett familjevänligt café som har god fika för en billig peng. Förutom detta och god service så har de temakvällar med kvällens special på menyn samt ett roligt tema för kvällen.
Strategi
Detta var mitt allra första “case” någonsin (innan jag ens visste att det jag gjorde kallades för ett “case”). Jag läste Visuell kommunikation på Campus Helsingborg (2010) och vi fick i uppdrag att framställa olika visuella creationer till ett seminarium. Samtidigt som vi fick denna uppgift så öppnade detta nya café i min lilla hemby och jag frågade om jag fick vara med i utformandet. Jag ritade deras logotyp och höll i ett seminarium om kundmedvetande, service och målgrupptänkande för de som jobbade på caféet. Personalen uppfattade mina poänger och det skedde snabba förändringar till det bättre. Café Bönan blev ett mycket omtyckt café med väldigt uppskattade temakvällar!
Referens: Anna-Sofia Dukai, köksansvarig, 073 – 098 70 14
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.